19 genomineerden voor de SponsorRingen 2017
19 genomineerden voor de SponsorRingen 2017
Woerden, 23 oktober 2017
Dit jaar hebben 19 cases van de in totaal 44 inzendingen een nominatie gewonnen voor een SponsorRing. Het aantal ingediende cases was dit jaar een record. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende sponsorships waarvoor een vakjury nomineert. De winnaars van een SponsorRing worden op donderdag 30 november a.s. bekroond. Ook worden dan de Sponsor van het Jaar en de Sponsorpersonality van het Jaar 2017 bekendgemaakt.
Voor de cases voor de Lang Lopende Sponsorships, die minimaal 5 jaar moeten bestaan, is de periode van 1 september 2012 tot en met 31 augustus 2017 bepalend voor de nominatie. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, is de nieuwe categorie ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op de langere termijn nog beter aan te tonen.
Verdeling
Nieuw dit jaar is de mogelijkheid voor alle genomineerden om hun case persoonlijk toe te lichten aan de hoofdjury waarin de voorzitters van elke vakjury zitting hebben met Erik van Engelen (Eneco) als voorzitter. Markensteijn is blij met de 19 nominaties en de verdeling over de diverse categorieën. ‘Sponsoring heeft even in een dip gezeten, maar het recordaantal ingezonden cases is voor ons als bestuur een bewijs dat sponsoring bij veel bedrijven weer nadrukkelijk op de agenda staat. Ook is het verheugend om te zien dat elke categorie van de SponsorRingen goed is vertegenwoordigd. Er komt meer balans in de verdeling en dat is een goede zaak.’
Markensteijn signaleert dat de vakjury’s het belang van de cruciale rol van sponsoring binnen de marketingmix sterk benadrukken. ‘Genomineerd zijn is voor ons eigenlijk al winnen. Door de persoonlijke presentatie geven we de inzenders van de genomineerde cases graag het gevoel dat ze heel erg trots mogen zijn.’
Uitreiking
De winnaars van een SponsorRing worden op donderdag 30 november a.s. bekroond tijdens een feestelijk event in de Kromhouthal te Amsterdam. De SponsorRingen worden voor de 18e keer uitgereikt. De uitreiking van de SponsorRingen wordt georganiseerd door de Stichting SponsorRingen in samenwerking met BBP Media.
Kaarten uitreiking
Kaarten voor de uitreiking zijn te bestellen op: http://sponsorring.nl/
De genomineerden per categorie:
Categorie Entertainment & Events
Naam case: WE x Nina, een branded content case van de toekomst
We Fashion & RTL Nederland
Naam case: NK Tegenwindfietsen
Eneco & Being There
Naam case: Miele PowerWash op Lowlands 2017
Miele Nederland & Mojo Concerts
Naam case: The voice of Holland & Vodafone: al 7 seizoenen vernieuwend en relevant
Vodafone & RTL Nederland
Categorie Gesponsorde
Naam Case: Wereldtitel Dammen 2016
Kumpany & Koninklijke Nederlandse Dambond & Young Capital / Top Notch
Naam case: Offshore Experience
Maritiem Museum Rotterdam & 56 offshore bedrijven
Categorie Kunst & Cultuur
Naam Case: Look Like Marilyn
TopVintage & De Nieuwe Kerk Amsterdam
Naam Case: Partnership Audience Development
NN Group & Mauritshuis
Naam case: NS Tijd voor Lezen
De Nederlandse Spoorwegen & Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB)
Categorie Maatschappij
Naam Case: Royal Philips – Pride 2017
Royal Philips & Stichting Amsterdam Gay Pride
Naam Case: McHappy Day
Ronald McDonald Kinderfonds & McDonald’s
Naam case: Kraanwater in Nepal
Dopper Foundation & Simavi
Categorie Sport
Naam Case: Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd.
Jumbo Supermarkten & Max Verstappen
Naam Case: Rabo EuroHockey Championship 2017
Rabobank & Koninklijke Nederlandse Hockeybond
Naam case: Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
Essent & FC Groningen
Naam case: Hardloopsupporter
Nationale-Nederlanden & Marathon Rotterdam (organisator: Golazo)
Categorie Smart budget
Naam Case: Look Like Marilyn
TopVintage & De Nieuwe Kerk Amsterdam
Naam Case: Wereldtitel Dammen 2016
Kumpany & Koninklijke Nederlandse Dambond & Young Capital / Top Notch
Naam case: Schoolreisje van je leven naar Carre
ING & Koninklijk Theater Carré
Beste sponsorcases in Nederland
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De hoofdjury, onder voorzitterschap van , kiest uit de nominaties de winnaars. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.