5 Redenen waarom flyers nog altijd passen binnen je marketinginspanningen
We gebruiken onze smartphones de hele dag, maar dat betekent niet dat we gedrukte boeken niet respecteren. Integendeel, velen van ons hebben liever fysiek leesmateriaal in handen, en soms gebruiken we onze smartphone zelf helemaal niet. Hoe verrassend het ook mag lijken, gedrukte flyers zijn nog steeds een belangrijk onderdeel van een goede algemene marketingstrategie. En hier zullen we uitleggen waarom!
1. Laat overal flyers achter
Zoals vaak het geval is met reclame via sociale media, kunnen gedrukte flyers gemakkelijk overal worden geplaatst om lezers aan te trekken. Een flyer is iets dat uw lezers op elk moment snel kunnen lezen. Op die manier kunt u hen voldoende informatie geven om hen te interesseren voor uw evenement, product of dienst. Laat dus zeker uw contactgegevens achter, zodat geïnteresseerden op hun smartphone meer te weten kunnen komen!
2. Flyers drukken is goedkoop
Als u flyers produceert, weet u dat het gebruik van flyers als promotiemateriaal zeer kosteneffectief kan zijn, vooral als u ervoor kiest ze in grote hoeveelheden af te drukken. Niet alleen zijn flyers goedkoop, maar ze zijn ook gemakkelijk op straat te verspreiden en veel goedkoper dan digitale bannerreclame, die bovendien veel concurrentie kent.
3. Flyers hebben een persoonlijk tintje
In tegenstelling tot e-mails trekken interessante flyers vaak meer aandacht en worden ze doorgaans minder snel weggegooid zonder dat ze bekeken worden. Als een flyer in uw handen wordt gedrukt, is de kans groter dat u op z’n minst even kijkt wat erop staat. Een gepersonaliseerde folder kan ook belangstelling wekken voor uw aanbod!
4. Papier trekt weer de aandacht
Kunnen we zeggen dat papieren lectuur niet meer van deze tijd is? In feite beleeft de gedrukte pers, net als vinylplaten een opleving, en dat biedt veel mogelijkheden! Wanneer een medium wordt herboren, dan kan een uniek, bijzonder en zorgvuldig design in het middelpunt van de publieke belangstelling komen te staan. Steker nog, creatieve en originele gedrukte flyers kunnen ervoor zorgen dat uw publiek de telefoon even neerlegt om te kijken naar wat u te bieden heeft!
5. Perfect moment voor het delen van coupon codes en cadeaubonnen
Een andere manier om klanten te maken met behulp van een flyer, is door coupon codes en cadeaubonnen op te nemen in je gedrukte media. Dit zal ongetwijfeld helpen bij het creëren van de naamsbekendheid en fungeren als een katalysator om meer consumenten te bereiken. Bijvoorbeeld, een klant komt kortingen tegen op uw flyer en vertelt een vriend over uw merk en de vouchers. Vervolgens vertelt de vriend het weer aan iemand anders en op deze manier verspreidt uw merk zich via mond-tot-mondreclame!