Een unieke goodiebag samenstellen doe je zo!
Er zijn tegenwoordig vele beurzen en events waar bedrijven zich van hun beste kant willen laten zien. De meest exclusieve beursstands worden gerealiseerd om de aandacht te trekken van de bezoeker en potentiële klant. Naast deze opvallende sign-materialen worden er ook regelmatig verschillende goodiebags uitgedeeld bij de beursstands. Maar wat doe je in een goodiebag?
Goodiebag inhoud
De meeste goodiebags worden voorzien van flyers met speciale acties. Zo kun je ook denken aan folders of brochures met meer informatie over jouw bedrijf. Een brochure bedrukken is altijd handig om uitgebreide informatie te delen met een potentiële klant, zodat men na afloop van de betreffende beurs of evenement alles nog eens rustig kan teruglezen.
Uiteraard kan een goodiebag ook voorzien worden van allerlei andere artikelen zoals notitieblokken met logo, gepersonaliseerde sleutelhangers of laat stickers bedrukken met jouw logo.
Voordat je daar een definitieve keuze in maakt is het belangrijk om te weten wat het budget is dat beschikbaar is voor de aanschaf van de nodige relatiegeschenken en giveaways. In sommige gevallen is het zelfs te vertalen naar wat mag een potentiële klant kosten. Afhankelijk van het type beurs en bedrijfsvoering is dit te bepalen. Bij een exclusieve beurs ligt het budget over het algemeen ook hoger ten opzichte van een beurs dat specifiek gericht is op consumenten.
Het grote voordeel van deze relatiegeschenken en giveaways is dat je deze in kleine en grote aantallen kunt bestellen. Bij een grotere oplage is de prijs per stuk goedkoper ten opzichte van de lage oplages, dat kan dus interessant zijn. En mocht je niet alle geschenken op de beurs gebruiken, dan kan je ze ook als geschenk weggeven aan je personeel of aan een goed doel bijvoorbeeld. Zo komt het toch nog goed terecht.
Duurzame artikelen
Steeds meer bedrijven richten zich op duurzame producten als giveaway of relatiegeschenk om zo ook bij te dragen aan een beter milieu. Gelukkig zijn de klassieke plastic-producten tegenwoordig steeds meer verleden tijd met gerecyclede en andere milieuvriendelijke opties. Denk bijvoorbeeld eens aan de volgende duurzame goodiebag inspiratie:
- Houten pennen; biologisch afbreekbare pennen zijn gemaakt van bamboe, een goede optie dus voor milieubewuste schrijfwaren die nog steeds dagelijks worden gebruikt.
- Herbruikbare drinkflessen; ideaal voor op kantoor of onderweg. Laat drinkflessen bedrukken met logo en je hebt een relatiegeschenk dat gebruikt kan worden voor warme én koude dranken. Handig toch?
- Herbruikbare boodschappentas: een stevige tas voor de boodschappen is altijd fijn om te hebben! Deze kan voorzien worden van logo, bedrijfsnaam of eigen ontwerp. De ideale kans om jouw merk eruit te laten springen in het straatbeeld.
Vergeet de opvolging niet!
Je zou bijna vergeten dat er meer is dan leuke giveaways of gepersonaliseerde relatiegeschenken. Dat is toch de opvolging. Het klinkt misschien cliché, maar het is van groot belang om na afloop van de betreffende beurs of evenement aan opvolging te doen. Zorg dat je voldoende gegevens – duidelijk – hebt genoteerd van jouw potentiële klant om deze later te kunnen bereiken en schrijf desnoods meerdere contactgegevens op indien mogelijk. Of laat een QR code scannen die naar een survey of vragenformulier lijdt met een aantal korte vragen die ze in kunnen vullen. Zo kun je op een relatief snelle manier meerdere gegevens tegelijk verzamelen.
Het is daarbij belangrijk dat je daarin niet te opdringerig doet. Geef de mensen ook even de tijd om alle informatie tot zich te kunnen nemen en waar nodig vragen te stellen.
Zoek de interactie
Wat de aandacht trekt op beurzen en events zijn bewegende beelden, lichten en geluid. Met toffe beelden kan je echt meer van jouw product of dienst laten zien, denk aan een werkwijze of duidelijke sfeerbeelden. Ook het hebben van een gastspreker of het inschakelen van influencers kan het bereik van jouw beursstand en promotie van jouw merk of bedrijf vergroten.
We adviseren om echt de interactie op te zoeken met jouw potentiële klant. Dat is niet alleen leuk om te doen, het is ook nog eens erg leerzaam. Het biedt jou de kans om nog beter in te spelen om de wensen en behoeften van de klant ten opzichte van de voordelen van jouw dienst of product.
Mocht je waardevolle informatie hebben ontvangen van jouw potentiële klant dan wil je deze natuurlijk belonen met een leuke goodiebag! Afhankelijk van in welke branche jij actief bent kan je ongetwijfeld een aantal handige artikelen bedenken die veel gebruikt worden. Laat deze dan voorzien van jouw bedrijfsnaam of logo en verbeter zo het imago van jouw merk of bedrijf. We wensen je in ieder geval veel succes en plezier met het samenstellen van een unieke goodiebag en het binnenhalen van nieuwe klanten.