Sander Wijdemans
22 januari 2024 10:34
door Sander Wijdemans
Categorie:
Marketing

Hoe vier jij het jubileum van je bedrijf

Als je bedrijf 5, 10 of 25 jaar bestaat, dan wil je dat natuurlijk vieren. Zo’n mijlpaal is belangrijk om bij stil te staan. Bovendien biedt het kansen om via slimme marketing je bedrijf weer eens extra onder de aandacht te brengen. Je kunt ter gelegenheid van het jubileum producten laten bedrukken met je bedrijfsnaam of logo en die uitdelen aan klanten of bezoekers. Daarmee benadruk je nog eens extra het belang van je bedrijf. Je kunt kiezen uit duizenden artikelen die kunnen worden gepersonaliseerd. Van pennen tot aanstekers en van ballonnen tot petjes en tassen. Kies een product dat past bij je imago en natuurlijk ook bij het beschikbare budget.

Hoe vier jij het jubileum van je bedrijf

Een feestje voor het personeel

Een jubileum wil je natuurlijk in de eerste plaats vieren met je trouwe medewerkers. Dat kan op verschillende manieren. Hoe je het viert is onder meer afhankelijk van het aantal medewerkers. Als het om een kleine groep gaat dan kun je het personeel trakteren op een etentje of een avond uit. Gaat het om een grotere groep dan is het leuk om een feest te organiseren. Dat kan bijvoorbeeld door een feestavond te organiseren op het bedrijf zelf of als dat niet kan op een meer geschikte locatie. Je kunt een DJ vragen om voor de muzikale omlijsting te zorgen. En je kunt een artiest uitnodigen voor een optreden. Zo kun je Marco Schuitmaker boeken voor je feestje maar ook tal van andere Nederlandse artiesten zijn hiervoor beschikbaar.

Een artiest regel je via een boekingskantoor

Een artiest boek je niet door hem of haar rechtstreeks te benaderen. Vrijwel elke artiest werkt met een boekingskantoor. Dit kantoor neemt de aanvragen voor een optreden in behandeling. Boek een artiest ruim op tijd. Zeker als een artiest op dat moment erg populair is, loopt de agenda soms snel vol. Houd er ook rekening mee dat een populaire artiest vrijwel altijd een clausule in de overeenkomst heeft dat het optreden kan worden gecanceld als er op dat tijdstip een meer lucratieve aanvraag komt, zoals een optreden voor tv of radio. En natuurlijk zijn artiesten ook maar mensen en kunnen ze ook ziek worden. Houd dus altijd een alternatief achter de hand mocht het optreden op het laatste moment niet door kunnen gaan.

Wie nodig je uit voor het feest?

Het is belangrijk om goed te bepalen wie je voor een personeelsfeest uitnodigt. Zijn dat alleen de medewerkers of ook hun partners? Mag een medewerker die single is dan ook een vriend of vriendin meenemen? Worden er ook bestuurders uitgenodigd als het om een BV of NV gaat? Wil je een spreker, bijvoorbeeld de oprichter van het bedrijf die inmiddels met pensioen is, of een andere persoon die belangrijk is voor het bedrijf? Zorg er dan voor dat deze persoon op tijd wordt uitgenodigd zodat hij of zij de datum in de agenda vrij kan houden. Ook het personeel moet het natuurlijk bijtijds weten. Als het feest plaatsvindt op een moment dat het bedrijf normaal gesproken open is moet je beslissen of je die dag of avond sluit of dat er medewerkers zijn die het feest helaas moeten missen. Die tweede optie is uiteraard niet aan te raden.

Reacties