Redactie
11 november 2024 21:20
door Redactie

Inspiratie voor de perfecte goodiebag voor jouw bedrijf

Goodiebags zijn dé manier om je merk te laten opvallen en een blijvende indruk achter te laten bij klanten, potentiële klanten en zakenrelaties. Het is immers een attent gebaar. Maar daarnaast biedt het mensen ook een kans om op een meer tastbare manier kennis te laten maken met je merk. Of het nu gaat om een beurs, congres, bedrijfsbijeenkomst, perspreview of een speciaal evenement, een goed samengestelde goodiebag kan veel meer betekenen dan een simpele giveaway.

Inspiratie voor de perfecte goodiebag voor jouw bedrijf

Het juiste moment voor een goodiebag

Goodiebags kun je op verschillende momenten geven. Een tasje met leuke spulletjes kan een waardevolle toevoeging zijn aan het einde van een bijeenkomst. Enkele gelegenheden waarbij je dit cadeautje kunt geven zijn:

Beurzen en congressen

Bezoekers herinneren zich vaak maar enkele bedrijven na een lange beursdag vol indrukken. Geef bezoekers daarom iets mee bij je stand dat ze echt kunnen gebruiken en dat je merk in de spotlight zet.

Bedrijfsbijeenkomsten en open dagen

Geef een goedgevulde goodiebag mee aan bezoekers, werknemers of stakeholders als blijk van waardering. Zorg voor informatie en een begeleidend cadeautje met logo.

Productlanceringen

Help pers en influencers jouw product te leren kennen door hen een tas met samples en extra’s mee te geven, naast natuurlijk een USB-stick met beeldmateriaal, persmap of catalogus.

Seminars of workshops

Een presentje na afloop van een trainingsdag of workshop maakt de ervaring extra speciaal en zorgt voor een positieve herinnering.

Wat doe je in een goodiebag?

Het doel van een presentje aan het einde van een bijeenkomst is vooral om je merk op een tastbare manier te presenteren en ervoor te zorgen dat men je merk, product of bedrijf herinnert elke keer wanneer deze tastbare herinnering wordt gebruikt. Daarom is het slim om naast standaardinformatie, zoals brochures en catalogi, ook unieke items toe te voegen. Zorg dat deze items passen bij het product, merk of bedrijf wat je onder de aandacht brengt. Dit mag best iets grappigs of symbolisch zijn, zolang het maar niet te ver gezocht is. Zo geef je bij een catalogus over wijn eerder een luxe kurketrekker mee dan een warme sjaal, behalve als het over Glühwein gaat. Je kan ook kiezen voor items die in iedere goodiebag passen. Enkele tips:

Aanstekers

Aanstekers bedrukken met je logo of slogan zijn handig voor zowel rokers als niet-rokers; je hebt vaak immers ook een ‘vuurtje nodig’ om kaarsen aan te steken. Bovendien worden aanstekers vaak doorgegeven of geleend, waardoor je merk extra zichtbaarheid krijgt bij verschillende mensen. Combineer de aansteker met een kaars, wierookstokjes of een pakje vuurwerk sterretjes voor een nog positievere indruk.

Notitieboekjes en pennen

Dit zijn echt tijdloze relatiegeschenken die in vrijwel iedere context goed werken. Het is vooral ideaal om dit te geven bij persbijeenkomsten, congressen, workshops en seminars, zodat men het meteen kan gebruiken om notities te maken. Kies altijd voor een compact, stijlvol notitieboekje dat makkelijk in een tas past en zorg voor een pen die prettig schrijft, zoals een ballpoint of fineliner. De pen kun je natuurlijk weer laten bedrukken met je bedrijfsnaam of een leuke slogan. Dat geldt ook voor het notitieboekje.

Sleutelhangers

Iedereen heeft wel een sleutelhanger nodig, dus waarom zou je deze niet meegeven in de goodiebag? Het is een praktisch én zichtbaar item dat dagelijks wordt gebruikt. Laat sleutelhangers bedrukken met een opvallend logo of een leuk design om zo je merk of bedrijf onder de aandacht te brengen. Je kan sleutelhangers ook nog uitbreiden met een praktische functie, zoals een mini-zaklamp of mascotte.

Miniatuur powerbank

Een opgeladen telefoon is bijna onmisbaar, want we doen er alles mee. Een mini-powerbank is dan een waardevol cadeautje dat door veel mensen dagelijks gebruikt kan worden. Kies voor een bedrukbare powerbank die past bij de stijl van je bedrijf en voeg een leuke slogan toe, zoals “Altijd opgeladen met [Bedrijfsnaam]!”.

Herbruikbare tassen

Tassen zijn altijd praktisch, maar plastic is natuurlijk niet meer van deze tijd. Kies dus voor herbruikbare tassen, zoals een linnen tas. Deze kun je heel goed laten bedrukken met je merk, bedrijfsnaam of een leuke slogan. Het fijne aan een stijlvolle, herbruikbare tas is dat de ontvanger deze voor veel meer doeleinden zal gebruiken en zo reclame voor je maakt op heel veel plekken.

Dit zijn slechts vijf leuke voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer om te bedenken. Waterflessen, USB-sticks, stressballetjes, handcrème of lippenbalsem zijn ook nog enkele cadeautjes waarmee je op een positieve manier je merk of bedrijf onder de aandacht kan brengen.

Tips voor een effectief cadeautasje

Kies altijd kwaliteit boven kwantiteit. Een tasje wat té vol zit is niet overzichtelijk en kan zelfs de aandacht ervoor verminderen. Kies dus voor goede, hoogwaardige items, want dat laat een blijvende indruk achter en verhoogt de kans dat de ontvanger het vaak zal gebruiken. Als het mogelijk is, is het goed om de cadeautjes zoveel mogelijk te personaliseren. Bedrukte items zijn leuker wanneer ze aansluiten bij je merk. Op die manier wordt je merk op een subtiele, maar effectieve manier in het dagelijkse leven van de ontvanger geïntegreerd. Daarnaast is het belangrijk dat de inhoud van de goodiebag aansluit bij de setting en inhoud van het evenement, je merk, product of bedrijf en natuurlijk je doelgroep.

Zorgvuldig samengesteld voor blijvende waarde

Een goede goodiebag helpt je merk te versterken en een positieve indruk achter te laten bij de ontvanger. Door zorgvuldig te kiezen wat je toevoegt, zorg je ervoor dat je bedrijf in gedachten blijft en dat relaties zich gewaardeerd voelen. Gebruik de gelegenheid van een beurs, congres of productlancering om met creatieve en handige bedrukte items je bedrijf te laten opvallen. Maak van je goodiebag een kleine en vooral krachtige herinnering aan alles wat je bedrijf te bieden heeft.

Reacties