Ralf legt uit: SEO zelf doen of uitbesteden?
In de snelle wereld van online marketing heb je simpelweg geen tijd om alles zelf te doen.
Als jouw bedrijf nieuw is, hebt u waarschijnlijk niet de tijd of de middelen om een expert te worden op elk gebied. En zelfs als u al geruime tijd zaken doet, zijn er waarschijnlijk gebieden die meer aandacht vereisen dan andere.
Er zijn zoveel dingen waar een bedrijf voor moet zorgen als het begint en met een beperkt budget werkt. Als u niet in staat bent om middelen toe te wijzen aan elk gebied, betekent dit dat u een manier zult moeten vinden om dit te omzeilen en in plaats daarvan uw werk uit te besteden.
Of u nu net begint met SEO outsourcing diensten of op zoek bent naar een ander bedrijf om u te helpen met verschillende projecten, het volgende advies kan u helpen de zaken op de lange termijn gemakkelijker te maken en of je dus beter SEO kan uitbesteden of zelf doen:
Nadelen van het uitbesteden van jouw SEO-activiteiten aan een bureau
– Noodzaak om verschillende bureaus te testen. Mogelijk moet je jouw opties testen om de beste outsourcingpartner voor jouw bedrijf te vinden. Dit zal tijd en moeite kosten, maar het zal het op de lange termijn waard zijn.
– Verschillen in kwaliteit tussen agentschappen. Niet alle bureaus hebben hetzelfde kwaliteitsniveau. Het kan zijn dat u een paar bureaus moet testen om degene te vinden die de kwaliteit biedt die u nodig hebt.
– Verschillend expertiseniveau. Verschillende outsourcingpartners kunnen verschillende expertiseniveaus hebben. Misschien moet u een paar bureaus testen om degene te vinden die de expertise biedt die u nodig hebt.
– Verschillen in doorlooptijden. Een SEO bureau kan misschien niet zo snel jouw resultaten leveren als een toegewijde in-house SEO expert.
– Verschillen in kosten. Afhankelijk van de outsourcingpartner die u kiest, zullen de kosten variëren.
– U moet geduld hebben. Het uitbesteden van jouw SEO-activiteiten kost doorgaans meer tijd dan wanneer u het zelf doet.
Waarom wel uitbesteden?
– Het kan schaalbaarheid bieden naarmate jouw bedrijf groeit. U kunt de diensten van jouw outsourcingpartner opschalen naarmate jouw bedrijf groeit en meer middelen nodig heeft. Je kan jouw SEO-behoeften fulltime uitbesteden tegen lagere kosten dan het u zou kosten om meerdere parttime werknemers in te huren. Omdat jouw bedrijf groeit, kunt u de diensten van jouw outsourcingpartner uitbreiden om aan jouw behoeften te voldoen.
– Terwijl jouw bedrijf groeit, moet u zich kunnen concentreren op jouw kerncompetenties. Wat zijn de primaire activiteiten die inkomsten genereren voor jouw bedrijf? U kunt zich richten op jouw kerncompetenties door jouw SEO-activiteiten uit te besteden.
– Focus op klantenservice. Omdat het doel van jouw bedrijf is om klantenservice te bieden, is het niet nodig om jouw SEO te beheren. Een toegewijde SEO-professional zal inhoud creëren en backlinks zoeken voor jouw website, zodat u zich kunt richten op jouw kerncompetenties.
– Focus op strategische planning. Als eigenaar moet u zich concentreren op strategische planning.
Laat je verder adviseren door Ralf van Veen en neem een kijkje op de website.