SEO-linkbuilding teksten verhogen positie in zoekmachines
SEO-linkbuilding is een waardevolle tool om in te zetten als onderdeel van een online marketingstrategie. Online marketingbureaus als Dtch. Digitals bieden de mogelijkheid tot verschillende marketingmiddelen, waaronder SEO-linkbuilding. Afhankelijk van jouw doelstellingen en ambities kan gekeken worden welke middelen het meest effectief kunnen worden ingezet om de marketing voor jouw onderneming een uitstekende basis te geven. Wellicht zijn er enkele middelen die minder succesvol zullen uitpakken en dan is het een verspilling van tijd, energie en geld om hier aandacht aan te besteden. SEO-linkbuilding is echter een marketingtool die voor elke onderneming uitstekende resultaten zal opleveren, zolang dit met gepaste regelmaat wordt ingezet. Het uiteindelijke doel is om een hogere positie in de zoekmachines te behalen, doordat er veelvuldig naar jouw website wordt gelinkt vanaf andere websites op het internet.
Onderzoek naar zoekwoorden
Om een succesvolle SEO-linkbuilding strategie op te zetten, zal eerst onderzoek moeten worden verricht naar de juiste zoekwoorden. Op die manier kom je erachter op welke woorden het meest gezocht wordt en waarop jouw bedrijf dus gevonden moet worden. Soms helpt het om niet direct de woorden te gebruiken, waarop het allermeest gezocht wordt. Op deze woorden zit namelijk al veel concurrentie. Daarom kan het helpen om woorden uit te kiezen die eveneens veel worden gebruikt, maar toch iets minder populair zijn. Een marketing expert kan je precies vertellen welke woorden het handigst zijn om te gebruiken voor linkbuilding teksten. De zoekwoorden worden dan met regelmaat in content gebruikt, waarop bovendien gelinkt wordt naar jouw website. Je wordt zo op geschikte zoekwoorden gevonden en zult hierop hoger in de zoekmachines eindigen.
Effectieve backlinks aanmaken
SEO-linkbuilding houdt in dat er actief backlinks worden verkregen van externe websites naar jouw eigen website. Je krijgt hierdoor een hogere waardering bij zoekmachines als Google, doordat jouw website als het ware wordt aangeprezen door andere locaties op het internet. Op specifiek gekozen zoekwoorden kun je hoger ranken, wanneer hierop veelvuldig content online staat en er externe links worden toegepast. Backlinks geven een duidelijk signaal af aan zoekmachines over de relevantie en autoriteit van jouw dienstverlening. Hierbij is het steeds belangrijker geworden dat kwaliteit en relevantie aan de orde is. Het is belangrijk om een natuurlijk linkprofiel aan te maken, met een gezonde verdeling in ankerteksten, het aantal backlinks dat wordt gebruikt en de variatie aan domeinen waarvandaan deze backlinks komen.
Voordelen van nummer 1 positie
Hoog in Google staan, heeft veel voordelen. Je wilt profiteren van een positie op de eerste pagina in deze zoekmachine en nog beter is het om op nummer 1 te staan. Dan toon je aan potentiële klanten dat jij de expert bent en dat ze bij jou terecht kunnen. Je wilt dat geïnteresseerde zoekers als eerste naar jouw website klikken, aangezien je ze anders al kwijt bent aan andere concurrenten. Door bovenaan te staan, is het waarschijnlijk dat nieuwe klanten eerst op jouw website gaan kijken. Zo heb je een voorsprong op anderen en geniet je van meer zichtbaarheid en erkenning als expert.