Hans van Schip
4 juni 2013 19:10
door Hans van Schip
Categorie:
E-commerce

Winnaars European E-commerce Awards 2013 bekend

Gisteren zijn de winnaars van de European E-commerce Awards 2013 bekend gemaakt. Twee leden van Thuiswinkel.org wonnen een award. Zalando en Coolblue.nl gefeliciteerd!

De European E-commerce awards zijn een initiatief van Ecommerce Europe en Global E-commerce Summit om de Europese e-commerce te stimuleren. Ecommerce Europe is de Europese koepelorganisatie voor online retailing waar Thuiswinkel.org in participeert. De awarduitreiking vond plaats in de indrukwekkende Las Arenas in Barcelona. Ruim 400 internationale e-commerce professionals waren bij de uitreiking aanwezig tijdens de vijfde editie van de Global E-commerce Summit.

Entrepreneurial Award: Coolblue.nl wint zilver

Negen webwinkels die eerder op nationaal niveau de award voor beste webshop hebben gewonnen, streden om de Entrepreneurial Award. Coolblue.nl vertegenwoordigde Nederland, omdat zij dit jaar de Thuiswinkel Award voor Beste Webwinkel 2013 hebben gewonnen. Na het brons van 2012 sleepte Coolblue.nl dit jaar de zilveren award in de wacht. Het Franse bedrijf Vestiaire Collective won goud, omdat ze volgens de jury goed scoorden op alle gestelde criteria, met name innovatie, originaliteit en ondernemerschap. De jury was onder de indruk van het dynamische retourproces dat kopers de mogelijkheid geeft om hun aankoop direct weer te verkopen, mocht het niet bevallen. Het Deense Unisport.dk ging met brons naar huis.

Bij de Cross-Border Award is het zilver voor Zalando

Ecommerce Europe wil grensoverschrijdende online verkoop graag stimuleren. Daarom is de Cross-Border Award in het leven geroepen. Bedrijven die uitblinken in online verkoop over de grens kunnen kans maken op deze Award. Een professionele jury had eerder tien webwinkels geselecteerd, waaruit maandagavond de top drie is gekomen. De gouden Cross-Border Award is gewonnen door Asos. De jury gaf aan dat Asos innovatief is en daarnaast een nieuwe manier van shopping experience aanbiedt. Thuiswinkel.org-lid Zalando werd tweede en won daarmee de zilveren award. Amazon won brons.

European E-commerce winnaars Coolblue.nl en Zalando

Multichannel Award gaat naar John Lewis

De Multichannel Award is bedoeld voor bedrijven die verschillende koop- en contactkanalen effectief met elkaar weten te combineren. Maandagavond is de top drie bekend gemaakt. De gouden Multichannel award werd gewonnen door John Lewis, gevolgd door Marks & Spencer (zilver) en Burberry (brons).

Het is enorm leuk dat de Nederlandse e-commerce bedrijven in de prijzen zijn gevallen en geeft aan hoe goed wij in Nederland online actief zijn. Bedrijven Blog Nederland feliciteert de winnaars Zalando en Coolblue.nl.

Reacties