Hans van Schip
18 november 2016 09:08
door Hans van Schip
Categorie:
Content marketing

De winnaars van de Grand Prix Content Marketing (GPCM) 2016 zijn bekend

De feestelijke uitreiking vond gisterenavond plaats in DeFabrique in Utrecht. Het niveau van de inzendingen voor de Grand Prix Content Marketing (GPCM) was dit jaar aanmerkelijk hoger dan de afgelopen jaren.

Aldus organisator en directeur van Platform Content Bert Groothand. Met zo’n 190 cases mocht de organisatie een recordaantal inzendingen ontvangen.

In de enthousiaste en volle zaal van DeFrabique was LVB Networks het meest succesvol met zilver en twee keer brons bij de Awards en werd twee keer tot winnaar uitgeroepen bij de Bekroningen. Ook Zilveren Kruis en ABN-AMRO wonnen meerdere awards.
GPCM awards 2016

Strategische basis domineert de GPCM

‘Er wordt meer gedacht en gewerkt vanuit de strategische doelstellingen en in het overgrote deel van de cases is het veel minder alleen maar het maken van middelen’, zo concludeert Groothand tevreden. Over het succes van LVB Networks is Groothand enthousiast. ‘Er zijn natuurlijk steeds meer succesvolle content marketingbureaus.

Maar LVB Networks is al jaren succesvol in content marketing, ontwikkelt zich ook voortdurend en draagt daarmee actief bij aan de volwassenwording van het vak. Zo is Aart Lensink de afgelopen jaren altijd hard bezig geweest om Platform Content, de branchevereniging verder te brengen. Een ontwikkeling die, net als het vak zelf, nu behoorlijk snel gaat. Hoewel de jurering van de cases volstrekt onafhankelijk is geweest, kan ik zeggen dat ik LVB Networks een voorloper in het vak vind’, aldus Groothand.

De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle strategieën en uit Bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke deelgebieden. De Grand Prix is een initiatief van BBP Media in samenwerking met Platform Content.

Hieronder ziet u de winnende cases van de Grand Prix Content Marketing Awards en Bekroningen op een rijtje.

De winnende cases voor de Grand Prix Content Marketing Awards 2016

AWARDS – B-to-B

  • Visie is king  |  GOUD
    Bureau: Zandbeek. The agency for engagement. Opdrachtgever: KPN Zakelijke Markt
  • Jouw Gemeente Mijn Gemeente  |  ZILVER
    Bureau: LVB Networks Opdrachtgever: PinkRoccade Local Government
  • Ziggo Uitblinkers  |  BRONS
    Bureau: LVB Networks Opdrachtgever: Ziggo

AWARDS – B-to-C

  • Recht uit de Praktijk  |  GOUD
    Bureau: Brandwebbing en Ride. Opdrachtgever: DAS
  • Allerhande platform breidt het aantal touchpoints uit in de omnichannel strategie  |  ZILVER
    Bureau: MPG. Opdrachtgever: Albert Heijn
  • Financial Focus  |  BRONS
    Bureau: LVB Networks. Opdrachtgever: ABN AMRO Meespierson

AWARDS – B-to-E

  • Ziggo – ‘Wedden dat…?’  |  GOUD
    Bureau: PROOF. Opdrachtgever: Ziggo
  • Interne Campagne #EnNuJij  |  ZILVER
    Bureau: eigen productie – ABN AMRO. Opdrachtgever: ABN AMRO, afdeling Interne Communicatie
  • ABN AMRO: Ons Verhaal  |  BRONS
    Bureau: PROOF. Opdrachtgever: ABN AMRO

AWARDS – Not for Profit

  • Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat  |  GOUD
    Bureau: Sabel Communicatie. Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
  • Haags Bloggershuis  |  ZILVER
    Bureau: eigen productie – Den Haag Marketing. Opdrachtgever: Den Haag Marketing & HaagseStrandhuisjes
  • Ga voor Goed Goud  |  BRONS
    Bureau: Axioma Communicatie. Opdrachtgever: Solidaridad

Download de complete pdf inclusief de de bekroningen in alle categoriën hier

Reacties